Juonikuvaukset(1)

Kuvittele, että sinut on kasvattanut hyvin nuoresta lapsesta, sensorisen riiston tilassa, syöttänyt, vaatettanut ja huolehtinut yksi mies. Kuvittele, ettet ole koskaan tavannut muita lapsia, mennyt kouluun etkä oppinut mitään muuta kuin sen, mitä tämä mies on sinulle opettanut. Kuvittele, ettet ole koskaan saanut rakkautta tai hellyyttä, paitsi sen mitä tämä mies on sinulle antanut. Kuvittele, ettei sinua ole koskaan palkittu, paitsi siitä mitä tämä mies on käskenyt sinun tehdä. Kuvittele, että ainoa asia mistä olet saanut palkinnon, se ainoa asia mikä sinulle on opetettu, on tuottaa suunnatonta tuskaa muille ihmisille. Kuvittele kaikki nämä asiat,ja voit kuvitella Dannyn (Jet Li) elämää, kun tapaamme hänet 30-vuotiaana asumassa kellarihuoneessa Bartin toimiston lattian alla, miehen joka on kouluttanut hänet tappokoneeksi. Miehen, joka omistaa hänet. Danny ei tiedä maailmasta mitään muuta paitsi sen, mitä Bart on näyttänyt hänelle. Tämä maailma on huone, jossa hän asuu, ja väkivalta, johon hänet on ehdollistettu kun Bart käskee. Eli silloin, kun joku koronkiskuri Bartin velallinen on myöhässä maksuissa. Danny on lyhyesti sanottuna Bartin tappava ase. Koiraksi  koulutettu mies. Joka tottelee isäntäänsä epäröimättä, vaikka käsky olisi kuinka raaka. Eräänä päivänä kostonhimoinen
velallinen hyökkää yllättäen Bartin kimppuun. Hyökkäyksen jälkeen Danny päätyy Samin (Morgan Freeman) luo, joka on kaikkea mitä Bart ei ole. Ystävällinen, humanistinen, taiteellinen Sam on ammatiltaan pianonvirittäjä, joka elättää 18-vuotiasta ottotytärtään Victoriaa, joka tekee lopputyötään maineikkaassa konservatoriossa. (Nordisk Film Fin.)

(lisää)

Videot (1)

Traileri

Arvostelut (8)

JFL 

kaikki käyttäjän arvostelut

englanti Amélie from the gritty corners of Glasgow, or the perfect combination of the fierce style of young French directors at the turn of the millennium and the fantastic action choreography of the Hong Kong masters in an enchantingly naive and aggressively brutal action fairy tale, which as a European high-concept blockbuster is also wonderful historical evidence of the peak of production achieved by Besson’s Europa Corp., as no one else has ever put together such a diverse mix of niche-hip names (Massive Attack, RZA, Jet Li, Morgan Freeman, Bob Hoskins, Luc Besson, Yuen Woo-Ping). ()

DaViD´82 

kaikki käyttäjän arvostelut

englanti A picture full of clichés that works thanks to the original directing, the actors, the modest running length and decent pace, despite it being a rather obvious variation on Léon: The Professional. The alternation of “intimate" sequences (although we have seen this a hundred times already) with action works pretty well, but unfortunately they don’t seem to belong to the same movie, which is also the greatest problem with this movie. And although there isn’t much action, what there is is worth it. ()

Mainos

Marigold 

kaikki käyttäjän arvostelut

englanti A nice surprise in the form of Jet Li's introvert stylization, decent content, which was particularly reinforced by Morgan Freeman, and of course brilliant choreographies, in which Jet Li's main talent - martial arts - stands out. If I take away the fact that this film is mentally exhaustive and predictable in its plot, Unleashed remains an intelligent and well-filmed spectacle that is more than just an action film. Leterrier quite pleasantly combined the features of Hollywood action with European slowness and harsh humor. ()

POMO 

kaikki käyttäjän arvostelut

englanti I dreamed about a movie like this when I was a teenager. Too bad it only came out now. Unleashed is a rarely seen combination of an effective drama, a simple action premise, excellent fight choreography and French charm. We see Jet Li as finally humanized and relatable, Morgan Freeman plays his most typical mentor role and Massive Attack provides the music. ()

Lima 

kaikki käyttäjän arvostelut

englanti A classic, quality, but no longer surprising Jet-Li action flick, poorly masked by a higher message in the form of unquestionable ideas about the need for friendship, love and the fact that the right family is always a support. Had it stayed with just that message, led by the always great Freeman, it would have been a great film. But combined with the breaking of all possible limbs, it's another Made by Besson single-use piece of crap. ()

Kuvagalleria (44)