Suoratoistopalvelut (2)

Juonikuvaukset(1)

Amir Asgharnejad heiluttelee pesäpallomailaa kaapin kokoisen portsarin edessä Oslossa. Hänen tarkoituksenaan on tulla hakatuksi katukivetykseen. Losangelesilaisen mainostoimiston luova johtaja oli yksi yli miljoonasta pahoinpitelyvideon katsoneesta vuonna 2014. Hän keksi, että Asgharnejadin avulla voisi toteuttaa energiajuoman markkinointia. Luova johtaja ei tiennyt, että videot olivat näyteltyjä performansseja, joissa koeteltiin tarkoituksella hyvän maun rajoja. Asgharnejad jatkoi posketonta rooliaan rapakon takana kampanjan kuvauksissa. Ne menivät mönkään.

Mockumentareistaan tuttu ohjaaja Kristoffer Borgli ja Asgharnejad kehittivät oman energiajuomabrändin DRIB ja kuvasivat näytellyn rekonstruktion tapahtumista. Häpeilemätön koomikko vaati saada esittää itseään, johon suostumista ohjaaja katui useammin kuin kerran. Tosi, liioiteltu, keksitty ja näytelty sekoittuvat leuat tipauttavaksi ja riehakkaaksi satiiriksi maailmasta, jossa väkivalta sopii juomatölkkien kaupitteluun. Mitä Don Draper tähän sanoisi?
Hannamari Uotila (DocPoint)

(lisää)