Viimeinen päiväkirjan merkintä (155)
57. KVIFF 2023
A dva roky zase v čudu....Filmy skvělé, ale lidí hromady. To byl šok po návštěvě v r. 2021 :) Byla jsem na festivalu čtyři dny, filmy jsem si velmi užila i s dcerou, ale bylo toho všeho dění akorát dost ;) Viděla jsem 8 filmů, všechny mohu doporučit, a jedny krátké filmy, které byly celkově nejslabší. I od kolegů čtu, že výborných filmů je letos mimořádně hodně, některé budou v ozvěnách Varů a u některých doufáme, že se dostanou dále do distribuce. Takže můj žebříček:
1. Karaoke blues ***** Finsko, Německo (prostě milovaný Aki, úsměv na rtech skoro po celou dobu filmu)
2. Pracovní síla ***** Kanada, Francie (emocionálně i příběhově a herecky velmi silný film na vážné téma)
3. Netvor **** Japonsko (kdo je vlastně Kore'edův netvor?)
4. Mami Wata **** Nigérie, Francie, VB (krásná černobílá africká exotika a krize místní víry)
5. Sladký východ **** USA (bláznivý útěk studentky Lillian a její bizarní zážitky)
6. Ztracené děti *** Belgie (drama horor s talentovanými dětmi)
7. Imago *** Polsko, Nizozemsko, Česko (artová psycho jízda!)
8. Zpověď manželky *** Japonsko ( pocta: Jasuzo Masumura)
Šary Vary ve Světozoru:
Minulé životy **** USA, Jižní Korea (vztahový a emocionální film o míjející se lásce, krásná hudba)
Druhá šance (s McGregorem) **** USA (dramatické road movie dcery a otce, vážně i nevážně)