The Handmaid's Tale

(sarja)
  • Suomi The Handmaid's Tale - Orjattaresi (lisää)
Traileri 2
Yhdysvallat, (2017–2025), 57 h 27 min (Pituus: 42–60 min)

TV-sarjan luojat:

Bruce Miller

Perustuu:

Margaret Atwood (kirja)

Sävellys:

Adam Taylor

Näyttelijät:

Elisabeth Moss, Alexis Bledel, O.T. Fagbenle, Joseph Fiennes, Max Minghella, Yvonne Strahovski, Samira Wiley, Amanda Brugel, Ever Carradine (lisää)
(lisää ammatteja)

Suoratoistopalvelut (3)

Kaudet(6) / Jaksot(66)

Juonikuvaukset(1)

Margaret Atwoodin palkittuun menestysromaaniin perustuva draamasarja kertoo elämästä Gileadin dystopiassa, totalitaarisessa yhteiskun- nassa. Jyrkästi laskevasta syntyvyydestä kärsivä Gilead kohtelee harvoja hedelmällisiä naisia omaisuutenaan, ja heidät pakotetaan komentajien palve- lukseen seksiorjiksi. Heistä yksi, Offred (Elisabeth Moss), sukkuloi komentajien, heidän julmien vaimojensa ja palvelus- väen parissa, joista kuka tahansa voi olla Gileadin vakooja. Hänellä on vain yksi päämäärä: pysyä hengissä ja löytää häneltä viety tytär. (SF Studios Fin.)

(lisää)

Käyttäjän Isherwood tähän sarjaan liittyvät arvostelut (1)

The Handmaid's Tale (2017) 

englanti When a hot dinner, a cold bottle, and an ironed shirt cease to be a daily staple because the baby's cries and used diapers begin to dwindle suspiciously, it is necessary to reach for the time-tested collection of the Old Testament and gut out a few apocrypha that did not bend so efficiently even in the days of the Inquisition. I don't fully understand the criticism that is being leveled at it, especially from the right. The female quintet behind the camera is very down-to-earth and sensitive. In fact, the social apocalypse is an almost intimate affair, with events happening in passing and the viewer praying to see more, but fearing that on a more global scale, it will fall apart. From my perspective, though, it takes the incredible internal dynamic from the fact that no other dystopia I can remember has gone so much to the root of the hypocrisy that automatically accompanies all totalitarian systems. It bubbles under the surface perfectly, but Jezebel’s visit definitely pushes it to a genre event that imagines the apocalypse without nuclear fallout. ()